Sídlo se nesmí podcenit

Každá firma nevyhnutelně potřebuje své sídlo. Musí ho mít ze zákona, a zároveň ho mít i potřebuje, to aby její klienti věděli, kde ji najdou, a mohli tak jejích nabízených služeb využívat.

Bez sídla firmy to prostě nejde. Ale upřímně řešeno, někdy to moc nejde ani s ním. Když si podnikatel založí svoji firmu v nějakém hodně špatně a nedůvěryhodně vypadajícím objektu nebo dejme tomu na nedokonalém místě, dá se oprávněně předpokládat, že se tam kšefty moc hýbat nebudou, a to jenom proto, že to nedokáže potenciální zákazníky a další klienty žádoucím způsobem zaujmout. A bez zájmu a obchodů nejsou ani příjmy, a tedy smysl existence.

honosný dům

To znamená, že chce-li podnikatel někde uspět, musí mít své co nejdokonalejší sídlo. V ideálním případě zřejmě palác na nejprestižnějším místě našeho hlavního města. To mu totiž zajistí to nejlepší renomé.

Jenže není mnoho podniků, které by si mohly podobné sídlo dovolit koupit. To je nad možnosti většiny těch, kdo by o to měli potenciálně zájem. A tak by měla spousta podnikatelů ostrouhat a smířit se s podřadným zaškatulkováním a paběrkováním.

Ale nemusí být tak zle. I u té nejlépe vypadající a nejlépe situované nemovitosti totiž může jít o levné sídlo firmy, která ho potřebuje.

dům na předměstí

Že by někdo prodal podobný objekt nějaké firmě z dobroty svého srdce hluboko pod tržní cenou? Kdepak. To zase ne. Ale je možné dohodnout se s majitelem takové nemovitosti a zřídit si na jeho adrese své pouze virtuální sídlo. V tom pak sice taková firma nemůže skutečně působit, pracovat a vydělávat, ale je možné si tam nechat zasílat poštu, kterou odsud budou podnikateli přeposílat, je možné tam omezeně využívat kancelářský prostor a podobně. A to za vcelku malý peníz.

Firmě taková nemovitost sice nepatří, ale přesto jí může prospět. Protože to budí zdání, že v ní ona firma sídlí. A kdo má takové sídlo, tomu se přece nedá nedůvěřovat!